Pagina's

donderdag 5 februari 2009

Verjaardagen in potjes.

De eerste reeks pottenbakken van 2009 liep vanavond ten einde. Weer vier dames hebben voor het eerst in hun leven potjes gedraaid, de anderen hebben grote stappen vooruit gezet in wat ze al een beetje konden, hopelijk niet voor het eerst in hun leven...

En het was een hele leuke avond. We waren opnieuw compleet want er heeft griep geheerst en er zijn lessen gemist, jammer. Maar iedereen is gezond aan de avond begonnen. Gelukkig.


Tijdens zo'n cursusreeksje leven de deelnemers enkele weken erg met elkaar mee. Wie krijgt die verdomde klei gecentreerd? "Komt al dat geklieder nu omdat ik te veel water gebruik of net te weinig?" "Waarom danst dat potje?" "Help, een luchtbel!" "Snijden met je naald?" "Moet ik nu sneller of trager?" "Hellep, het is mijn avondje niet..." "Wow, waarom lukt het nu ineens wel?" "Hé, wat een leuk vormpje heb jij!" "Hellep, ik heb de bodem uit mijn potteke gedraaid..."

Hillariteit en medeleven alom.

"Zou mijn dekseltje op het potje passen?"
...

Af en toe een kopje koffie om wat te bekomen. En toen was er Betty. Ze heeft haar deelname aan deze cursus cadeau gekregen van haar kinderen voor haar pensioen. Een heel origineel idee! En vanavond had ze lekkers bij omdat ze verjaarde.



Ook een goed idee! De sfeer zat er goed in.

Maar, vergis je niet, we hebben ook gewerkt. We moesten oortjes gebruiken van de meester pottenbakker en dat hebben we gedaan!

Hij mag er trots op zijn.

Tijdens de laatste les worden de laatste potjes afgedraaid en dan glazuren we ook de gebakken potjes uit de vorige lessen. Opnieuw wat nieuws voor de meesten.


Opruimen en dan snel naar huis om te kijken wie de slimste mens van de wereld zou worden. En zou hij ook weten wat draaien van de mast is?

(Onderaan links kan je de volledige reeks foto's bekijken. Als je erop klikt zie je het hele album. Veel plezier!)

Geen opmerkingen: