Pagina's

maandag 28 september 2009

Woordjes kijken... Honderd.

Weet je nog? Het was één jaar op 4 september laatstleden... Feest!
Ik vroeg me toen af of iemand tellen wou wanneer ik aan 100 berichtjes zat? Wel, Blogger telt voor mij. Bij ieder nieuw bericht hoort een nummer en ik ben aan 100 nu. Alleen, ik ben misschien niet echt aan feesten toe.

Het was gewoon een rustig familiaal weekend, niks bijzonders. Bovendien, het is voorbij.

Honderd? Misschien heb ik wel honderd appeltjes geschild? (Meer denk ik!) Misschien sneed ik mijn honderdste pak klei open? (Voor eigen gebruik, dan, zouden het er al meer zijn?!) Misschien heb ik mijn honderdste bolletje klei gecentreerd? (Dat zijn er zéker meer!) Misschien glazuurde ik mijn honderdste bekertje? (Twijfel ik aan.)


Niemand telde, ik al helemaal niet. Maar dit weet ik wel: dit is nummer honderd in de rij van mijn blogartikeltjes.

V U U R W E R K ! psssst, pssssst, psjioeffffffff.


Feestje?

Of

gewoon samen zitten,

mooie muziek

of

ongedwongen

zalige stilte,

misschien de zee?

De stem, jouw woorden,

of de mijne?

vertel maar,

ik luister wel.

Vertel maar,

of

zing,

misschien...

Zal ik nog eens

dansen?

Classement van gevoelens,

boosheid, pijn,

gemis, verwarring,

of nee,

vreugde, feest,

verhalen verhaald

maar twijfel...

Zin, zinnen,

gezind, bezonnen.

Woorden, word,

wordt, geworden.

Zijn?

Feestje?

De lof der zinnen.

Woordjes kijken.

En dan,

100 keer slaapwel.

Tot morgen.

101

woordjes kijken.

Geen opmerkingen: