Pagina's

zaterdag 5 september 2009

Juweeltjes

Het is zaterdag en gelukkig is het mooi weer. En even blij was ik dat het wat regende vorige week. De jeugd kon weer aan de schoolbanken wennen, zonder te veel heimwee en afleiding naar het zonnige strand, blote buiken en blote tenen... Ze hebben het verdiend, nu zo'n mooi weekend.

Zaterdagavond, mooie jurkjes en frivole bloesjes, een mooi juweeltje rond je hals en aan je oren...

Na 2 jaar juwelencursus heb ik zo ongeveer voor elke outfit het gepaste setje.

Het is weer zo ver, cursussen, nieuwe dingen leren. In de cursus "JUWELEN IN PORSELEIN EN AGAAT" leer je zelf hoe je klei kan inkleuren met kleurpigmenten of body stains, hoe je agaat moet verwerken, je gaat aan de slag met vlasporselein, allerlei kleine vormpjes maken... Ook juweeltjes in raku-klei ga je maken en mee stoken. Eigenlijk komen er een heleboel technieken aan bod die je ook voor allerlei andere projecten kan toepassen. Met deze sieraadjes kan je ook tot andere resultaten komen dan "enkel" een halsketting of een oorbel.

Eind volgende week zet ik enkele foto's op de blog van wat ik er momenteel zelf mee maak.


Maar voorlopig hou ik het bij een mooi setje voor vanavond...

Inschrijven voor de cursus kan nog steeds.


Geen opmerkingen: