Pagina's

vrijdag 11 september 2009

Keramisto.

(Dit is Tineke van Gils)

Volgende week, 19 en 20 september is het weer zo ver, het weekend van Keramisto in Milsbeek!
Ik weet dat het ver rijden is, maar het loont echt de moeite! Voor deze markt wordt vooraf geselecteerd, niet iedereen mag deelnemen. En dat valt op. Uiteraard is de Nederlandse delegatie overtuigend aanwezig, maar een beetje chauvinisme is dan ook heel terecht zou ik zo denken met een Tineke van Gils, Judith de Vries en Netty Janssens (heeft deze dame een eigen webstek?), om er maar twee of drie te noemen. Ik ben dan heel verheugd dat ik grote dames mag vernoemen, toch denk ik meteen aan iemand anders, een man.
Op Keramisto 2007, denk ik, maakte ik kennis met Wim Hos. Vrolijke man, mooi werk. Houtoven. Draaiwerk, vervormd en heel eigen stempel, o.a. een lange pinknagel voor de decoraties. Ik was gek van zijn grote waterkan en toen ik zijdelings aan het kraam stond toe te kijken, gooide hij ze zowaar in het gras voor 2 Nederlandse dames, veel beter bespraakt dan ik, om te tonen hoe robuust de kan wel was, na die houtovenstook.

Ik wandelde peinzend een paar blokjes om en beloofde mezelf dat àls de kan het overleefd had én niet verkocht was, na al dat gooi- en smijtwerk, ze dan voorbestemd was om mij water te schenken in warme zomermaanden.
En ja, hoor, het liep goed af, de kan doet hier nu dienst bij lange zomer-BBQ-avonden.

Wim Hos, de goeie man ging heen op 19 juni, net voor de volgende warme zomer. Ik weet er niet zo veel meer van , hoeft ook niet echt, maar het voelt wel een beetje vreemd.

Milsbeek, dus. We hebben vrienden daar vlakbij, in Nijmegen. Het is altijd extra feest, die markt, daarom alleen al.

Maar, als jullie een mooie markt met zeer kwalitatief werk willen zien, moeten jullie erheen. Het is bovendien een prachtige locatie en meestal is er nog wat artistieke randanimatie.

Nog een weekje tijd om je te organiseren, doen die markt!
Niet zo maar iedereen mag er staan, maar iedereen mag er wel zijn...

Geen opmerkingen: