Pagina's

vrijdag 27 mei 2011

Porselein draaien met ALICJA PATANOWSKA.

Alhoewel het weer vandaag even niet mee wil, wijst alles er toch op dat we weer stilaan de zomer in zicht krijgen. Traditioneel wil ik dat graag vieren met een paar mooie draaisessies... Deze keer heb ik ervoor gekozen een volle werkweek aan de slag te gaan met beginnende pottenbakkertjes.Ik ben heel benieuwd waar ze zullen staan, vrijdagnamiddag.
Maar, nogal onverwachts is er nog iets anders in mijn vizier gekomen. Toen ik met Monika Patuszynska zat te babbelen, vroeg ik haar wat uitleg over een dame die deel nam aan "Porcelain Another Way", namelijk Alicja Patanowska. Ik vind de statige en toch speelse kelken die ze draait zo mooi en ze getuigen van een grote vaardigheid met het materiaal. Monika vertelde dat ze inderdaad een fantastische porseleindraaier is. Ik mijmerde dat ik haar ook wel eens hierheen zou halen...

Een tweetal weken na het verblijf van Monika kreeg ik een mail van... Alicja. Ja, ze wilde ook wel eens komen.



Het is echter een drukke madam met een helse agenda, ze bouwt duchtig aan haar carriere. Het is niet echt eenvoudig mijn planning naast de hare te leggen en een mooie overlapping te vinden. Maar we hébben iets uitgedokterd... en we hopen dat het lukt. Alicja zal hier het laatste weekend voor de zomervakantie zijn.
Ze heeft geen site dus moet ik me behelpen met foto's die ik hier en daar pluk van haar deelname aan diverse wedstrijden en tentoonstellingen.


Al wie eens les wil krijgen van een natuurtalent in de materie, wees welkom!


Ik reserveer alvast zelf een draaischijf, ik gun mezelf een petit plezierke als de vakantie begint.

Alle info staat in de cursusbeschrijving elders op de blog, tab "workshops", bovenaan.

Geen opmerkingen: