Pagina's

dinsdag 3 mei 2011

Anagama.


Geven en nemen, dat doet het vuur, dat ontdek je als je de buik van het beest leeg haalt... Vorig weekend waren het merendeel van de stokers weer aanwezig op het erf van Marnic De Lange. Prachtige cadeautjes haalden we eruit, soms was er dan weer wat ontgoocheling.
Maar er was vooral heel veel, zo'n 800 stuks! Heel veel dus om over te praten en naar te kijken...

Vooraan in de oven, achteraan, boven, beneden, alles kan een heel ander resultaat geven, met dezelfde glazuur op dezelfde klei. Vorige stook had ik prachtige resultaten behaald met grijze chino, nu is alles met dat glazuur mislukt...
Maar je hoort me wel niet klagen, want ik heb ook cadeautjes gekregen!


Asglazuur op witte Westerwald en hieronder hetzelfde glazuur op MJ Original. Een heel ander resultaat!


 Tenmoku, niet gewoon zwart met een bruin randje, maar een heel scala aan kleuren...





 
 (Mijn deksel kwam toch mooi los.)

 Een vaasje met celadon...
 en dat glazuur dan op porselein.



Prachtige tekeningen in het craquelé alleen al. Een kant grof, een kant fijne haarscheuren, ertussen geen barstjes, mooi glad, daar wat groener, daar dan weer wat grijziger...

Het merendeel staat in de winkel, af en toe kan ik er dan van genieten. Als je zin hebt om het allemaal eens van dichterbij te zien, wees welkom!

Geen opmerkingen: