Pagina's

dinsdag 19 mei 2009

Plannen.


Doen jullie dat ook? Zo even wegdromen van de vakantie als je de laatste spurt er naartoe moet inzetten? Enfin, 't is misschien nog wel even om al aan het sprinten te slaan, maar de laatste bochten zijn toch al in zicht...
Ik ken er die al meteen na de zomer op zoek gaan voor de volgende vakantiebestemming, maar ik denk dat té lang gerokken voorspel de verwachtingen zo kan opblazen dat het uiteindelijk het spel zelf kan bederven. Ik begin er pas echt aan na nieuwjaar, langer kun je niet wachten want dan zijn alle goede adresjes zeker al benomen.
Na het vast leggen van de reservaties, gaat alles in een mapje en eigenlijk gaat dat pas terug open rond midden mei. Nu, dus.
Ik verdwaal op het internet, van de ene referentie op de andere link klikkend, vul vakjes in voor info per mail en per post, bereken hoe ver het meest aanlokkelijke stukje patrimonium rijden is, om toch ook wat cultuur op te snuiven, zoek afbeeldingen van de omgeving, enfin ik google erop los.
De laatste jaren hebben we onze zinnen ook op Frankrijk gezet, zoals zo velen anderen... Blijkt dat de ouders van het vriendinnetje van onze zoon zelfs op 40 km van ons adresje zitten en nog wel tijdens dezelfde periode! Je loopt daar bij wijze van spreken je buurman op het lijf.

Zuid-Frankrijk dus. Ik kan het niet laten, ik ga zeker ook eens kijken of ik daar geen leuk keramiekmarktje mee kan pikken. Tot nu toe hebben we dat al iedere keer gedaan zonder protest van mijn huisgenoten.


Doen jullie dat ook, beste keramisten en pottenbakkers? Of bannen jullie de klei even uit je dagelijks leven? Neeee, ik geloof je niet, Zuid-Frankrijk, zo'n paradijs aan keramiekmarktjes...

Ik zal je even een tip geven, ga hier eens kijken. Een zeer sfeervolle site waar je gewoon op de kaart van Frankrijk klikt waar je neer gaat strijken (of passeert?) en dan verklappen ze je waar je heen moet op welke datum om een marktje mee te pikken.

Nog even de reisweg aanpassen? Een dagje langer boeken?

Neem een duik!


Geen opmerkingen: