Pagina's

donderdag 6 januari 2011

In beweging.

Alles is in beweging, lijkt wel.
Vooral 's nachts, als ik niet kan slapen... De druk(te) van de laatste weken belet af en toe serene nachtrust. Dan bedenk ik wat er nog allemaal moet gebeuren vooraleer de deuren van de nieuwe winkel open zullen gaan. Pakjes klei trekken in gedachten voorbij en zoeken geheel autonoom en uiteraard ook zeer eigenwijs een plekje uit, ze kunnen Pixar inspireren voor de volgende productie! Palletten en palletten vullen de ruimte en ik word bang dat er straks weer niet genoeg plaats zal zijn. Potjes glazuur ontsnappen me als ik wil tellen voor de inventaris, ze wippen de straat om en gaan alleen op stap. Ik vraag me bang af of ze de weg wel zullen vinden? Poeder stuift torenhoog op als een zak scheurt tijdens de verhuis in mijn droom die zo stilaan meer op een nachtmerrie begint te gelijken...
Ik sta op en draai wat in het rond. Veel kan je niet doen zo 's nachts en ik weet dat ik het straks moeilijk zal krijgen door slaaptekort. Maar ja, mijn geest komt niet tot rust.
Ik zet me dan maar achter het scherm, want, ik weet het, er wordt niet al te veel gepost via dit medium deze laatste tijd. Waarvoor mijn excuses en ik hoop op wat begrip te kunnen rekenen...
"In beweging". Ik serveer het aan Google: "keramiek, beweging" en kom terecht bij volgend filmpje op Youtube:



Cecil Kemperink is een keramiste die geboeid is door de tegenstelling flexibel versus statisch, zoveel is duidelijk. Mooi idee, om op deze manier keramiek in beweging te brengen en eigen inbreng aan anderen toe te laten. Inspirerend! Het zet mijn geest op een nieuw spoor en... in beweging, of wat dacht je?

Ik begin terug naar de warmte van mijn bed te verlangen en vraag me af of de nachtmerrie nu getemd is?

Geen opmerkingen: