Pagina's

woensdag 12 januari 2011

Puzzelen.

Er komt wel veel gepuzzel aan te pas. Puzzelen om de week netjes in te delen, wat tijd om te tellen, wat tijd om in te pakken, wat tijd om praktische zaken te regelen, wat kleine restjes tijd om te verdelen, netjes over iedereen die er om vraagt of zij die er niet expliciet om vragen, maar er toch wel blij mee zijn...
Hier en daar een dringende levering tussen lassen, een bestellingetje plaatsen, een klant verder helpen en even in die ingepakte dozen duiken om het juiste glazuur op te diepen. Mee om enkele pakjes klei want een andere klant is druk aan het boetseren... Gelukkig liggen de oude en de nieuwe winkel niet te ver uit elkaar en wat nog niet ginder ligt, zit hier waarschijnlijk in een doos te wachten.
Puzzelen op plan met wat in die nieuwe ruimte waar zal komen te staan. Soms een leuke vondst die me heel blij maakt, maar soms blijkt ook dat wat op papier klopte, in 3D niet werkt...
Puzzelen met de uren van de dag. Als het lijkt dat er te weinig zijn, moet je gewoon beter puzzelen.
...
Gretig nam ik alle geboden hulp in dank aan, het warmde mijn hart, al die interesse en al die daadwerkelijke hulp! Dan vielen er plots een heleboel puzzelstukken op zijn plaats, op zeer korte tijd. Het zijn mooie, lieve herinneringen die ik lang zal meedragen.
Mijn jaar is mooi gestart.
Merci.
...

Volgende zaterdag gaan mijn deuren weer open.
Ik mis jullie, mijn beste klanten!
Het is nog tijd om elkaar een mooi 2011 te wensen.
Wees welkom.

Geen opmerkingen: